Přinášíme Vám přehled záloh na rok 2022:
Poradnu zpracovala: Ing. Helena Komersová Vilikusová
Praha 27. 12. 2021
Ing. Helena Komersová Vilikusová
Daňový poradce 3009
Přinášíme Vám přehled slev na dani, které lze uplatnit pro letošní rok 2021:
Poradnu zpracovala: Ing. Helena Komersová Vilikusová
Praha 31. 10. 2021
Ing. Helena Komersová Vilikusová
Daňový poradce 3009
Prodej nemovitosti představuje příjem a podléhá tedy dani z příjmů. Existuje ale řada případů, kdy je prodávající od daně osvobozen. V jakých případech se daň neplatí a kdy se tomu naopak nevyhnete?
Možnosti osvobození od daně z příjmů jsou vyjmenované v zákoně č. 586/1992 ve znění pozdějších předmětů v § 4, § 4a, § 10. Při posuzování zda má prodejce nárok na osvobození či ne, je nutné si odpovědět na 3 otázky:
Měl prodávající v nemovitosti bydliště?
Pokud měl prodávající bytu, rodinného domu a souvisejícího pozemku, které nezahrnují jiný nebytový prostor než garáž, sklep, nebo komoru v nemovitosti trvalé bydliště alespoň 2 roky bezprostředně před prodejem je prodej této nemovitosti od daně z příjmu osvobozen.
Pokud měl prodávající v nemovitosti bydliště, jak dlouho?
Pokud měl prodávající v nemovitosti vyjmenované v odpovědi 1 bydliště kratší než 2 roky, je tento prodej od daně z příjmu osvobozen, pouze použije-li prodávající tento příjem na uspokojení bytové potřeby. Na použití těchto prostředků je zákonem stanovena lhůta 2 roky, která se počítá na dny.
Zákon stanovuje výjimku z osvobození v případech:
Jak dlouho prodávající nemovitost vlastnil?
Pokud prodávající nesplňuje ani jednu podmínku uvedenou v první odpovědi, je prodej nemovitosti osvobozen v případě, že prodávanou nemovitost prodávající vlastnil alespoň 5 let. Tato lhůta se počítá na dny. Tato doba se zkracuje o dobu, po kterou byla tato nemovitost prokazatelně ve vlastnictví zůstavitele, v případě, že jde o prodej nemovitosti nabyté děděním od zůstavitele, který byl v řadě přímé, nebo manželem.
Zákon zde opět stanovuje výjimku z osvobození v případech:
Poradnu zpracovala: Ing. Helena Komersová Vilikusová
Praha 9. 1. 2018
Ing. Helena Komersová Vilikusová
Daňový poradce 3009
V poslední době je pro podnikatele velkým strašákem zákon o EET, neboli o registračních pokladnách.
Napsali o nás. Legislativa v České republice se neustále mění, povinností s tím spojených přibývá a je čím dál tím obtížnější se ve všech změnách orientovat. Na portálu pohoda naleznete praktické informace, které Vám usnadní orientaci v daních, účetnictví, mzdách i novinkách v zákonech.
Změny v daňových zákonech pro rok 2015 se týkají všech podnikatelů a živnostníků. Proto se opět vracíme s naším přehledem těch nejdůležitějších změn, kterých jsme se pro rok 2015 dočkali. Dnes se budeme věnovat fyzickým osobám.
Některé z nich si můžete přečíst přímo zde.
Zvyšuje se minimální mzda z 8 500 Kč na 9 200 Kč. Následkem této změny se mění i roční limit pro osvobození příjmů starobních důchodů, při jehož překročení je nutné rozdíl zdanit daní z příjmů. Nový limit je 331 200 Kč (dříve 306 tis. Kč).
Malá profesionální firma rodinného typu podnikající v oboru účetních a daňových služeb, vedená daňovým poradcem Ing. Helenou Komersovou – Vilikusovou, oslavila v listopadu 2014 již 20 let svého působení na trhu.
Účetnictví je dnes nedílnou součástí každé firmy a jeho jednotlivé úkony a služby nejsou jednoduché, od přihlášení na sociální správu, zdravotní pojišťovnu, přes přihlášení k dani až po založení s.r.o. a s ním spojených dokladů a smluv, které po vás stát a finanční úřad budou chtít.
Nejste spokojeni? Řešte to! Přechod k nové účetní není složitý. Zde najdete odpověď, jak celý proces nastavit.
Nejdříve byste si měli zjistit kontakt na více účetních firem a domluvit si u nich nezávaznou schůzku. Při té zjistíte, jak na Vás zaměstnanci a prostředí firmy působí a samozřejmě i to, co by Vás jejich služby stály.
Začínáte podnikat? Založili jste si nově firmu? Jste na trhu krátce a potřebujete účetní služby? Přemýšlejte, než si vyberete účetní firmu!
Účetnictví je dnes nedílnou součástí každé firmy a jeho jednotlivé úkony a služby nejsou jednoduché, od přihlášení na sociální správu, zdravotní pojišťovnu, přes přihlášení k dani až po založení s.r.o. a s ním spojených dokladů a smluv, které po vás stát a finanční úřad budou chtít.
Řádné vedení účetnictví není jednoduchá disciplína a náklady s ním spojené nejsou zrovna malé. V dnešní době se každá firma snaží náklady snižovat a jednou z možností je ušetřit právě na účetnictví.
To je ale špatná volba, protože dobrá účetní firma vám dokáže ušetřit mnohem více, a to tím, že nejen perfektně odvede svou práci, ale hlavně dokáže i poradit a pomoci s různými úlevami na daních, na kterých se dají ušetřit opravdu velké částky.